EW06 cover 600
20 mei 2022

Grohe Professional: supporter van de installateur

GROHE_Professional_web

65 procent van de installatiebedrijven loopt projecten mis door een tekort aan arbeidskrachten. Dit komt onder andere door de complexiteit van producten. De installatie is vaak tijdrovend. Met Grohe Professional ondersteunt de sanitairfabrikant de sanitair vakman, waardoor hij zich beter kan onderscheiden van doe-het-zelvers.

Grohe maakt vanaf nu een duidelijk onderscheid tussen producten voor consumenten en producten voor professionals. Met "Grohe Professional" versterkt de fabrikant de handel voor vakmensen, met een op maat gemaakt assortiment dat uitsluitend in speciaalzaken wordt aangeboden. ‘Het assortiment is beter , geavanceerder en vooral ruimer’, zo zei Paul Rebergen, directeur Grohe Nederland tijdens een perspresentatie in Baarn over het speciaal op de vakman geënte programma. Het assortiment bestaat uit betrouwbare bestsellers zoals de Eurosmart badkamerkranen en de Grohtherm thermostaatkraanfamilie, of eenvoudig te installeren verborgen kampioenen zoals de Rapido SmartBox en het Rapid SLX inbouwreservoir.

10.000 installatiemonteurs opleiden

De excellente producten worden gecombineerd met een uitgebreid service- en trainingsconcept, waarvan de het trainingsprogramma GIVE en het loyaliteitsprogramma Grohe + het hart vormen.

GIVE

GIVE staat voor Grohe Installer Vocational Training and Education en speelt in op het aanzienlijke tekort aan jong talent binnen het installatievak. Om deze trend om te buigen en installateurs te helpen nieuwe geschoolde werknemers te vinden, ontwikkelde de sanitairfabrikant dit speciale programma dat erop is gericht beroepsopleidingen te ondersteunen bij het opleiden van installatievakmensen. ‘In 2025 wil Grohe in heel Europa 10.000 extra installatievakmensen hebben opgeleid’, zo zei Rebergen tijdens de perspresentatie. Daarvoor gaat de fabrikant op scholen volledig functionerende trainingsomgevingen inrichten. Met moderne techniekwanden en oefenmateriaal waarmee leerlingen hun vaardigheden kunnen ontwikkelen. In Nederland zijn op dit moment al van dit soort faciliteiten ingericht op het Alfa College in Groningen en het Aventus college in Apeldoorn. Na het afstuderen ondersteunt Grohe starters bij het opdoen van werkervaring of stages bij Grohe partners.  Daarnaast biedt het digitale mediaplatform Grohe X  extra leermogelijkheden in de vorm van online trainingen en Loodgieter Trucks met innovatieve trainingsopstellingen, waar nieuwe vaardigheden en technieken in een levensechte situatie geleerd kunnen worden.

Grohe +

Grohe + richt zich op praktische hulp voor installateurs bij dagelijkse uitdagingen om zo de business en het concurrentievermogen van installateurs te optimaliseren. Met het loyaliteitsprogramma biedt de fabrikant installateurs tevens een uitgebreid servicepakket. Onderdeel daarvan zijn snel contact met de klantenservice en technische experts, eenvoudige toegang tot portfolio-informatie en training rondom de installatie en het onderhoud van producten. Daarnaast kunnen gecertificeerde Grohe installateurs een verlengde garantie bieden op door hen geïnstalleerde Grohe producten bieden. Tot slot kunnen de installateurs via de handige app makkelijk punten sparen die ingewisseld kunnen voor waardevouchers van grote Nederlandse winkelketens.

Ontdek meer over GROHE Professional op professional.grohe.nl.