EW09 Omslag 600
7 oktober 2025

Nieuwe campagne maakt installateurs alerter op cyberdreiging

Techniek Nederland helpt installateurs om cyberweerbaarder te worden

Campagne Laat je hacken

Cyberaanvallen zijn al lang geen ver-van-je-bed-show meer. Ook installatiebedrijven worden steeds vaker getroffen. Toch denken veel ondernemers dat het hun niet zal overkomen – tot het te laat is. Met de nieuwe campagne “Laat je hacken” wil Techniek Nederland installateurs bewust maken van de risico’s én laten zien hoe ze hun digitale beveiliging kunnen verbeteren.

De campagne benadrukt dat cyberveiligheid een gezamenlijke verantwoordelijkheid is. Installatiebedrijven werken vaak met gevoelige klantdata en slimme systemen, waardoor een geslaagde hack niet alleen financiële schade veroorzaakt, maar ook het vertrouwen van opdrachtgevers kan aantasten. Door nu actie te ondernemen kunnen ondernemers hun bedrijfscontinuïteit beter beschermen.

Hoe weerbaar is jouw bedrijf?

Via een gratis Cyber Risico Scan kunnen bedrijven in nog geen tien minuten ontdekken hoe weerbaar ze zijn tegen digitale dreigingen. De scan geeft direct inzicht in mogelijke kwetsbaarheden en biedt praktische adviezen om die aan te pakken. De campagne voorziet ook in praktische tips om phishing-mails te herkennen. En een test om te kijken of je klaar bent voor NIS2, de Europese richtlijn die bedrijven in kritische sectoren verplicht om hun digitale veiligheid te verbeteren. Daarnaast organiseert Techniek Nederland in oktober twee online Q&A-sessies waarin experts vragen beantwoorden en concrete tips delen over cyberveilig werken binnen technische bedrijven.

Wie meer wil weten over de campagne, vindt alle informatie op www.technieknederland.nl/cyberveiligheid

Webinar ‘Cybersecurity en dataveiligheid’

Eerder organiseerde Techniek Nederland een webinar ‘Cybersecurity en dataveiligheid’ Kijk dit webinar hier terug.