EW04 Omslag 600
3 april 2023

IW Nederland lanceert nieuwe huisstijl

logo IW-web

IW Nederland neemt de eigen huisstijl op de schop. Op 3 april worden een nieuwe website en huisstijl gelanceerd. Doel: Het opleidingsbedrijf wil beter herkenbaar zijn als one-stop-shop voor opleidingen voor de installatiebranche.

Stichting IW Nederland bestiert zeven regionale opleidingsbedrijven, verspreid door het hele land. Onder de vlag van de stichting worden drie merken gevoerd: IW-BBL, IW ContractOnderwijs en IW WorkForce. Vanaf 3 april worden die merknamen omgedoopt tot: IW Leren & Werken, IW Training & Advies en IW Switch & Werk.

Hetzelfde IW-logo

Alle merken zijn vanaf nu herkenbaar aan hetzelfde IW-logo. De opleider wil daarmee vooral bereiken dat de organisatie beter herkend wordt als opleidingsbedrijf voor verschillende doelgroepen, van jonge instromers uit vmbo tot aan volwassen zij-instromers en professionals die zich verder in hun vak bekwamen door bijscholing of specialisatie.

Merknamen dekken lading beter

‘De nieuwe merknamen dekken de lading beter’, vindt Ronald Olij, voorzitter van IW Nederland. ‘De beeldtaal maakt ze bovendien beter herkenbaar als IW-producten.’

  • IW Leren & Werken verzorgt het BBL-onderwijs, de Beroeps Begeleidende Leerweg. Studenten combineren werken en leren.
  • IW Training & Advies biedt scholing aan volwassenen die al in het arbeidsproces zitten en hun kennis en vaardigheden willen uitbreiden of bijwerken. Het onderwijs wordt afgestemd op de behoeften van de werkgever en de werknemer en is gericht op het verbeteren van de vaardigheden en het vergroten van de kennis van de werknemer op het gebied van installatie-, elektro- of koudetechniek.
  • IW Switch & Werk is een tak van IW Nederland die zich richt op het opleiden en detacheren van volwassen zij-instromers in de installatiebranche.