EW04 Omslag 600
25 maart 2021

Hollander Techniek zet Apenheul in ander licht

Tekenmoment Apenheul-Hollander TechniekRoel Welsing (r) van Apenheul en Rob Beekhuis (l) van Hollander Techniek ondertekenen de partnerovereenkomst tussen de twee Apeldoornse bedrijven (foto: Apenheul).

Hollander Techniek en Stichting Apenheul tekenden onlangs een partnerovereenkomst. De twee Apeldoornse bedrijven gaan elkaar helpen bij het realiseren van hun ambities op het gebied van duurzaamheid. Het installatiebedrijf realiseert het komende jaar onder andere LED-verlichting in verschillende gebouwen op het apenpark.

Financieel directeur Rob Beekhuis van bij Hollander Techniek noemt de band die zijn bedrijf heeft met de Apenheul meer dan uitsluitend een klantrelatie. ‘Onze ambities en waarden raken elkaar op meerdere punten. Duurzaamheid en aandacht voor het milieu zijn belangrijke thema’s binnen Hollander Techniek. Bij Apenheul is natuureducatie een belangrijk thema en is de ambitie om een zo duurzaam mogelijk park te ontwikkelen groot. Als technisch dienstverlener kunnen wij een grote bijdrage leveren aan het realiseren hiervan. Daarmee helpen we Apenheul, maar geven we ook invulling aan onze eigen doelstellingen op dit vlak.’

Liefde voor de natuur

Roel Welsing, algemeen directeur Apenheul vindt dat het dierenpark naast de missie waarin de liefde voor natuur centraal staat, een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft die breder is. ’Dat uit zich in de duurzame relaties die wij aan gaan met onze partners en in de oplossingen die zij ons bieden. Op het gebied van techniek hebben we in Hollander Techniek al jaren een goede partner die meedenkt met het verduurzamen van ons park.’

LED-verlichting

Eén van de ambities van Apenheul is om alle verlichting op het park te vervangen door duurzame LED-verlichting waardoor het energieverbruik fors daalt. Welsing: ‘Op deze manier willen we ook liefde voor dieren en natuur stimuleren bij onze bezoekers om zo de druk op de natuur te voorkomen of te beperken.’

Blijven vernieuwen

De partnerovereenkomst komt voor Apenheul op het juiste moment nu het park door de corona-pandemie met tegenvallende resultaten te maken heeft en alle steun welkom is. Beekhuis: ‘Samenwerken met onze klanten vinden wij erg belangrijk. Wanneer een goede klant het zwaar heeft, denken wij graag mee over oplossingen. We zijn blij dat we op deze manier een bijdrage kunnen leveren.’