EW04 Omslag 600
29 november 2021

Technieksector presenteert zich aan het grote publiek

De Makers van Morgen

demakersvanmorgen-still-1200-web

De website 'De Makers van Morgen' (www.makersvanmorgen.com) wordt de etalage waarin de technieksector zich presenteert aan het grote publiek. Op het platform laten gedreven ondernemers en vakmensen zien welke technische oplossingen zij bedenken en installeren voor het oplossen van de grote maatschappelijke vraagstukken waar ons land voor staat.

Het platform dat eind november is gelanceerd, is een initiatief van Techniek Nederland. De brancheorganisatie is ervan overtuigd dat de energietransitie en de modernisering van onze infrastructuur alleen vaart kunnen krijgen met handige handen, knappe koppen en slimme innovaties. Die krijgen op het platform ‘De Makers van Morgen’ dan ook alle ruimte om te laten zien hoe aantrekkelijk en belangrijk hun werk is. Met als doel dat nog veel meer knappe koppen en handige handen kiezen voor een technisch beroep.

Etalage van de technieksector

Volgens voorzitter Terpstra is het nieuwe platform de ‘etalage van de technieksector’. ‘De helden van de technieksector staan centraal. Samen met onze leden, die hier hun verhalen kunnen delen, presenteert de technieksector zich aan het grote publiek. Want waar zouden we zijn zonder verwarming, koeling, elektriciteit en water? De technieksector is onmisbaar voor de maatschappij. Dat willen we duidelijk maken aan het grote publiek.’

Werven van potentiële werknemers

Het Platform moet ook een rol gaan spelen bij het werven van jong technisch talent en het enthousiast maken van zij-instromers voor een carrière in de techniek. Op het platform zijn inspirerende verhalen te vinden van mensen die in de sector carrière hebben gemaakt. Daarnaast zijn er op De Makers van Morgen reportages over uitdagende technische projecten, prikkelende opinies, verhalen van pioniers en informatie over marktontwikkelingen te vinden.

Opvolger van Techniek achter Nederland

Eerder promootte Techniek Nederland de technische sector via de website ‘De Techniek Achter Nederland’, waar spraakmakende technische projecten centraal stonden. De Makers van Morgen is daar volgens de brancheorganisatie een logisch vervolg op; het nieuwe platform vertelt de verhalen vanuit het perspectief van de sector zelf. Techniek Nederland brengt het nieuwe platform onder de aandacht bij een breed publiek. De komende weken zijn er commercials te horen op Radio 1. Daarnaast is een De Makers van Morgen-video sinds eind november te zien op alle social mediakanalen.